dekoráció
2023. szeptember 3.

Hogyan mondhatom vissza a kezelést?

Nálunk a tervezhető, magas minőségű ellátás alapja a kölcsönös átláthatóság. Előfordulhat, hogy egy jóváhagyott terv után mégis változtatna vagy elállna a kezeléstől — ez teljesen érthető. Az alábbiakban összefoglaljuk, hogyan teheti ezt korrekt, mindkét fél számára kiszámítható módon.

Mikor és hogyan jelezzem?

  • Minél előbb írjon vagy hívjon: e-mailen vagy telefonon tudja kezdeményezni a módosítást/lemondást.
  • 72 órán túli jelzés: általában díjmentes átütemezést tesz lehetővé.

  • 72 órán belüli jelzés vagy meg nem jelenés: a már lefoglalt erőforrások miatt rendelkezésre állási / előkészítési költséget számíthatunk fel.

Mit jelent a „terv elfogadása”?

  • A kezelési terv elfogadásával megkezdjük a szervezést: időpont-foglalás, anyag- és eszközbeszerzés, egyeztetés szakmai partnerekkel.

  • Ha ezután áll el a kezeléstől vagy a helyszínen utasítja vissza, az addig felmerült igazolt költségeket ki kell egyenlíteni.

Lehet-e a terven változtatni?

  • Első módosítás: díjmentes.

  • További módosítások: a többlet adminisztráció és ütemezés miatt adminisztrációs díj merülhet fel.

Nem vállalok hosszú, költséges megoldást — van alternatíva?

Igen. Ha az ajánlott, átfogó rehabilitáció most túl nagy lépés, átmeneti (áthidaló) megoldásokat is javaslunk, illetve kérésére olyan partner rendelőket/kollegákat ajánlunk, akik jobban igazodnak az aktuális lehetőségeihez.

Jogszabályból fakadó korlátok (röviden, közérthetően)

  • Mások életét/épségét veszélyeztető kezelés nem utasítható vissza.

  • Súlyos vagy maradandó károsodás kockázatával járó kezelést csak köz- vagy teljes bizonyító erejű magánokiratban lehet visszautasítani (ennek ügyintézési költsége Önt terheli).

  • Cselekvőképtelen, korlátozottan cselekvőképes kiskorú, illetve részlegesen korlátozott beteg ilyen kezelésről nem mondhat le.

(A jogszabályi hivatkozásokat a rendelő részletes tájékoztatójában megtalálja.)

Gyakori helyzetek – mit számolunk el?

  • Előkészítés (anyag, labor, konzílium, időpont-foglalás): ha a terv elfogadása után áll el, az eddig felmerült tételek kiszámlázhatók.

  • Késés/meg nem jelenés: 72 órán belüli lemondásnál vagy no-shownál rendelkezésre állási díj lehet indokolt.

Hogyan segítünk fair módon?

Célunk, hogy mindvégig partnerként támogassuk Önt: átlátható feltételekkel, előre jelzett díjakkal, rugalmas egyeztetéssel és — ha szükséges — lépcsőzetes, költségtudatos alternatívákkal.

Összefoglalva:
Visszamondani lehet — kérjük, időben jelezze, hogy a már mozgósított erőforrásokat és költségeket igazságosan kezelhessük. Ha az átfogó terv most nem fér bele, közösen találunk átmeneti vagy másik szolgáltatóhoz illeszkedő megoldást. A biztonságot érintő esetekben azonban a törvény korlátozhatja a visszautasítást. Bármilyen kérdésnél állunk rendelkezésre: célunk, hogy a döntése nyugodt, informált és előrelátó legyen.

2025 júl. 02
Általános

Miért fontosak a fogorvosi továbbképzések?

A modern fogászat olyan gyorsan fejlődik, hogy amit öt éve korszerűnek tartottunk, az ma már..

Tovább olvasás
2025 máj. 02
Általános

Ahol a minőség élménnyé válik – rendelőnk története

Sokáig tudatosan maradtunk „láthatatlanok”. Nem a véletlen, hanem a szándék vezérelte ezt: az elmúlt években..

Tovább olvasás
2025 márc. 04
Általános

Egy fog életciklusa

A fogak – akárcsak a test többi része – élő, változó struktúrák, amelyek életük során..

Tovább olvasás